Karbon Yönetimi İçin Kümelerarası İş Birliği projesi, Enerji Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (ENSİA) koordinasyonunda yürütülen çalışmalarıyla önemli bir başarıya imza attı. Avrupa Birliği finansmanıyla sürdürülen proje, Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (İMSAD) tarafından düzenlenen Geleceğe Yatırım Ödülleri kapsamında üçüncülük ödülüne layık görüldü. Ege İhracatçı Birlikleri ve İtalya Temiz Enerji Kümesi Co.Svi.G. ortaklığında yürütülen proje, temiz enerji ve demir-çelik sektörlerinde faaliyet gösteren firmaların Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması (SKDM) süreçlerine uyumunu desteklemeyi ve karbon yönetimi kapasitelerini geliştirmeyi amaçlıyor.
İstanbul’da düzenlenen törende ödülü ENSİA Yönetim Kurulu Başkanı Elvan Aygün Anbar, İMSAD’ın önceki başkanlarından Dündar Yetişener’in elinden aldı. Proje, Türkiye ile İtalya arasında kümeler arası iş birliğini güçlendirmeyi hedeflerken, ihracatçı firmaların Avrupa Birliği’nin karbon düzenlemelerine uyum sürecine katkı sunacak çalışmalar yürütüyor.
AB Destekli Proje SKDM Sürecine Katkı Sağlayacak
Avrupa Birliği tarafından finanse edilen proje kapsamında temiz enerji ve demir-çelik sektörlerinde faaliyet gösteren firmaların karbon yönetimi kapasitesinin geliştirilmesi ve SKDM uygulamalarına hazırlıklı hale gelmesi hedefleniyor.
ENSİA Yönetim Kurulu Başkanı Elvan Aygün Anbar, ENSİA’nın Avrupa Küme Analizleri Sekreterliği (ESCA) tarafından verilen “Bronz Etiket”e sahip olduğunu hatırlatarak, projenin Türkiye ve İtalya’daki kümeler arasında sürdürülebilir iş birliklerini güçlendirdiğini belirtti.

Elvan Aygün Anbar: Firmalara Yol Gösterici Olacağız
Ödüle ilişkin değerlendirmelerde bulunan ENSİA Yönetim Kurulu Başkanı Elvan Aygün Anbar, proje sonunda hazırlanacak strateji ve öneri belgesiyle SKDM’den etkilenecek üretici ve ihracatçı firmalara yol göstermeyi hedeflediklerini ifade etti.
Anbar, sektörün ihtiyaç ve önerilerinin ilgili kamu kurumlarıyla paylaşılacağını belirterek, proje sürecinde destek veren Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu’na ve 1 Nisan itibarıyla görevine başlayan Delegasyon Başkanı Büyükelçi Aivo Orav’a teşekkür etti.
Karbon Zirvesi Düzenlenecek
31 Aralık 2026 tarihine kadar devam edecek proje kapsamında hazırlanacak strateji ve öneri belgesiyle, demir-çelik ve yenilenebilir enerji sektörlerinde faaliyet gösteren üretici ve ihracatçı firmalara rehber niteliğinde bir çerçeve sunulacak.
Çalışma kapsamında sektörün ihtiyaçları, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri ilgili kamu kurumları ve bakanlıklarla paylaşılacak. Ayrıca proje kapsamında Avrupa ile Türkiye arasındaki iş birliklerini güçlendirmeyi hedefleyen B2B görüşmelerin de yer alacağı iki günlük bir Karbon Zirvesi düzenlenecek.
