BAE ile Güney Kore Enerji ve Nükleer Alanda İş Birliğini Derinleştiriyor
  1. Anasayfa
  2. Nükleer

BAE ile Güney Kore Enerji ve Nükleer Alanda İş Birliğini Derinleştiriyor

0

Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ile Güney Kore Cumhuriyeti, enerji, nükleer enerji, yenilenebilir enerji, yapay zekâ ve ileri teknolojiler alanlarında stratejik iş birliğini güçlendirme kararı aldı. BAE Enerji ve Altyapı Bakanlığı Enerji ve Petrol İşlerinden Sorumlu Müsteşarı Mühendis Sharif Al Olama ile Kore Cumhuriyeti Ticaret, Sanayi ve Kaynaklar Bakanı Jung Kwan Kim arasında gerçekleştirilen görüşmede, iki ülke arasındaki enerji ortaklığının yeni alanlara taşınması ele alındı.

Toplantıda, iki ülke arasındaki özel stratejik ortaklığın daha da geliştirilmesi konusunda mutabakata varılırken, özellikle nükleer enerji, yenilenebilir enerji yatırımları ve dijital teknolojiler alanındaki iş birliklerinin genişletilmesine yönelik ortak vizyon ortaya konuldu.

Barakah NGS İş Birliğinin Başarısı Öne Çıktı

Görüşmede, BAE’de faaliyet gösteren Barakah Nükleer Güç Santrali, barışçıl nükleer enerji alanında uluslararası iş birliğinin en başarılı örneklerinden biri olarak değerlendirildi.

Taraflar, santralin enerji arz güvenliğine sağladığı katkının yanı sıra sürdürülebilir kalkınma hedeflerine sunduğu desteğin önemine vurgu yaptı. Barakah projesinin başarısı üzerine inşa edilecek yeni iş birlikleri kapsamında, ileri nükleer teknolojiler ve Küçük Modüler Reaktörler (SMR) alanlarında ortak çalışmaların geliştirilmesi gündeme geldi.

Enerji Güvenliği İçin Yeni İş Birliği Alanları Masada

Toplantıda küresel enerji güvenliğinin geleceği de kapsamlı şekilde değerlendirildi. Taraflar, değişen küresel enerji dinamiklerine uyum sağlayabilecek daha esnek ve çeşitlendirilmiş enerji sistemlerinin oluşturulmasının önemine dikkat çekti.

Bu kapsamda;

  • Petrol ve doğal gaz,
  • Rafineri ve petrokimya,
  • Sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG),
  • Enerji altyapıları,

alanlarında iş birliğinin genişletilmesine yönelik fırsatlar ele alındı.

BAE, 2031’e Kadar 22 GW Yenilenebilir Enerji Hedefliyor

BAE Enerji ve Altyapı Bakanlığı Enerji ve Petrol İşlerinden Sorumlu Müsteşarı Mühendis Sharif Al Olama, ülkenin enerji dönüşümü hedeflerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Al Olama, BAE’nin 2031 yılına kadar yenilenebilir enerji kurulu gücünü 22 gigavata çıkarmayı hedeflediğini belirterek, batarya enerji depolama projelerinin hızlandırıldığını ifade etti.

Ülkenin enerji stratejisinde yenilenebilir enerji, nükleer enerji ve geleneksel enerji kaynaklarının dengeli biçimde kullanıldığı hibrit enerji modelinin enerji arz güvenliği ve sürdürülebilirlik açısından temel öncelik olduğunu vurguladı.

Yapay Zekâ ve Veri Merkezleri Gündemin Önemli Başlıkları Arasında Yer Aldı

Görüşmede enerji sektöründe yapay zekâ uygulamalarının artan rolü de değerlendirildi.

Özellikle veri merkezlerinin enerji verimliliğinin artırılması amacıyla;

  • Yapay zekâ destekli akıllı soğutma sistemleri,
  • Enerji verimliliği standartlarının uygulanması,
  • Dijital altyapıyı destekleyen planlama araçlarının geliştirilmesi,

gibi başlıklarda iş birliği fırsatları ele alındı.

Taraflar, yapay zekâ teknolojilerinin enerji yönetimi ve dijital altyapının sürdürülebilirliği açısından önümüzdeki dönemde kritik rol üstleneceği konusunda görüş birliğine vardı.

Kaynak

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    be_endim
    Beğendim
  • 0
    alk_l_yorum
    Alkışlıyorum
  • 0
    d_nceliyim
    Düşünceliyim
  • 0
    _z_ld_m
    Üzüldüm
  • 0
    _ok_k_zd_m
    Çok Kızdım

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir